Általános leírás

A tréning célja a dolgozók jól-lét érzésének fejlesztése, ezáltal a kiegyensúlyozottabb és hatékonyabb munkavégzés fejlesztése a pozitív pszichológia eszközeivel. A pozitív pszichológia célja, hogy feltérképezze és kiaknázza az emberekben rejlő erősségeket és fejlődési potenciálokat, valamint hogy gyakorlati eszközökkel segítse őket a pozitív érzelmek és viselkedésminták gyakoribbá válásában, ily módon hozzájáruljon a boldogságérzetük növeléséhez.

A pozitív pszichológia a dolgozók jóllétének növelésén keresztül bizonyítottan hatékony:

  • a dolgozói teljesítmény javításában,
  • profit növelésében,
  • gondolkodás, kreativitás fejlesztésében,
  • termelékenység növelésében,
  • testi-, lelkiegészség javításában,
  • társas kapcsolatok fejlesztésében,
  • stressz és kiégés csökkentésében,
  • elbocsátás és felmondás csökkentésében,
  • fluktuáció csökkentésében,  
  • vezetőkkel való elégedettség javulásában
  • vállalattal kapcsolatos elköteleződés javulásában

A tréning tematikája

A tréning gyakorlat orientált, kb. 70% gyakorlatból, 30% elméletből áll. Az egyes gyakorlatok és témák kibontásának mélysége a megrendelő vagy a résztvevők igényei szerint módosítható. A tréning magában foglalja 3 online kérdőív kitöltését és részletes, személyre szabott értékelését összesen 15 (A/4-es) oldalban, az alábbi témakörökben: élettel való elégedettség, boldogságorientáció, karaktererősségek.

Elmélet:

  • a boldogságérzést befolyásoló tényezők
  • a boldogságkeresés különböző útjai
  • az optimizmus és ennek tanulhatósága
  • a pozitív érzelmek hatásai és fejlesztési lehetőségei
  • a személyiség erősségei és ennek kiaknázási lehetőségei
  • áramlatélmény / flow élmény a munkában és a magánéletben
  • célok kitűzésének optimalizálása

Gyakorlatok:

  • pozitív önbemutatás
  • pozitív múltszemlélet
  • optimista jelen- és jövőszemlélet
  • személyes boldogságot befolyásoló tényezők felderítése
  • hála, kedvesség gyakorlásának és érzésének fejlesztése
  • legjobb képességeink felderítése használata munkában és magánéletben
  • saját magunkról alkotott kép fejlesztése
  • jövőben cél felállítása.

A boldogság, mint versenyelőny

A pozitív pszichológia dinamikusan fejlődő tudományának alkalmazása a versenyszférában, ma még Magyarországon gyerekcipőben jár, de az elmúlt 2 évtizedben boldogság, mint versenyelőny egyre inkább megjelenik a szervezetek hétköznapi gyakorlatában. Az alábbi videóban Shaw Achor az egyik legelismertebb Egyesült Államokbeli tréner osztja meg személyes tapasztalatait:  „A boldog titok a jobb munkáért  / The happy secret to better work.” Módszerét sikerrel alkalmazta a Google-nél, KPMG-nél, Pentagonnál, Harvard Egyetemen, valamint az amerikai közoktatási rendszerben. Magyar nyelven is megjelent bestsellerré lett könyve jól példázza, hogy mekkora a nemzetközi igény a pozitív pszichológiára munkáltatói és munkavállalói szinten is. A pozitív pszichológia tréninggel az országban egyedülálló módon törekszem arra, hogy a dolgozók elégedettségén keresztül járuljak hozzá vállalata fejlődéséhez.

Magamról

Diplomáim: okleveles pszichológus, egészség szakpszichológus, pszichológia tudományok doktora. Gyakorlati tapasztalat: pszichológia oktatás (7 év), csoportvezetési és tréning tapasztalat (5 év), egyéni tanácsadás (5 év).

A relaxációs tréning keretei

Tárgyi feltételek: A résztvevők számával megegyező darabszámú szék és egy viszonylag csendes helység, projektorral felszerelve.

Időkeret: A tréning 16 órából áll; a tréning kivitelezhető 2 napon 8 órában, vagy 4 napon 4 órában, igény esetén 8 napon keresztül, egymást követő hetekben 2 órás blokkokban.

Személyi feltételek: A résztvevők maximális száma 10-15 fő.

Szakirodalmi hivatkozások és bizonyítékok

Amabile, T. M., Barsade, S. G., Mueller, J. S., & Staw, B. M. (2005). Affect and creativity at work. Administrative Science Quarterly, 50(3), 367–403.

Losada, M., & Heaphy, E. (2004). The role of positivity and connectivity in the performance of business teams: A nonlinear dynamics model. American Behavioral Scientist, 47(6), 740–765.

Lyubomirsky, S., King, L., & Diener, E. (2005). The benefits of frequent positive affect: Does happiness lead to success?. Psychological bulletin131(6), 803.

Meyers, M. C., Van Woerkom, M., & Bakker, A. B. (2013). The added value of the positive: A literature review of positive psychology interventions in organizations. European Journal of Work and Organizational Psychology, 22(5), 618–632.

Pressman, S. D., & Cohen, S. (2005). Does positive affect influence health? Psychological Bulletin, 131(6), 925–971.

Proctor, C. (Ed.). (2017). Positive Psychology Interventions in Practice. Springer.

Staw, B. M., & Barsade, S. G. (1993). Affect and managerial performance: A test of the sadder-but wiser vs. happier-and-smarter hypothesis. Administrative Science Quarterly, 38(2), 304–331.

Staw, B. M., Sutton, R. I., & Pelled, S. H. (1994). Employee positive emotions and favorable outcomes at the workplace. Organization Science, 5, 51–71.

Thoresen, C. J., Kaplan, S. A., Barsky, A. P., Warren, C. R., & de Chermont, K. (2003). The affective underpinnings of job perceptions and attitudes: A meta-analytic review and integration. Psychological Bulletin, 129(6), 914–945.

 


 

További tréningek

Elengedés - Stresszkezelés és Relaxáció

A tréning célja a stresszel kapcsolatos lelki és biológiai folyamatok ismertetése, valamint relaxációs, stresszoldó technikák gyakorlati elsajátítása. A relaxációs módszerek rendszeres gyakorlása csökkenti a szorongást, javítja a stressz-kezelő képességet, fokozza a koncentrációs képességet, enyhíti a testi tüneteket és hatékony prevenciós módszer a testi és lelki megbetegedésekkel szemben.
A tréning gyakorlat orientált, kb. 70% gyakorlat, 30% elmélet.